Zestawienie sprzedaży według towarów

Wybierz z menu Zestawienia -> Sprzedaży według 'towarów'.

Zestawienie służy do wyświetlania i drukowania informacji na temat sprzedaży poszczególnych towarów w zadanym okresie. Dzięki niemu możliwe jest sprawdzenie wartości sprzedanego towaru zarówno w cenach sprzedaży jak i zakupu.

Zestawienie w cenach sprzedaży:

UWAGA! Zasada wyliczania wartości widocznych w zestawieniu:
Program wykonuje zestawienie sprzedaży na podstawie dokumentów sprzedażowych (FK, ZP, FA, PA) Wartości widoczne przy poszczególnych towarach są brane bezpośrednio z pozycji dokumentów, wymnażane z ilością i następnie sumowane ze wszystkich dokumentów. Pod uwagę brane są również dokumenty korygujące cenę, wystawione do dokumentó sprzedażowych, takie jak Faktura korygująca.
Przykład: Na dokumencie FA umieściliśmy 5 szt. towaru A w cenie 10,00 PLN netto. Do wystawionej faktury została wystawiona FK na 5 szt. towaru A, ale w cenie 8,00 PLN netto. W zestawieniu sprzedaży będzie widoczna sprzedaż 5 szt. towaru A o wartości 40,00 PLN netto mimo iż FA ma wartość 50,00 PLN netto

Zestawienie w cenach zakupu:

UWAGA! W przypadku wykonywania zestawienia w cenach zakupu program dodatkowo umieszcza kolumnę "brakujące wydania". Jest to informacja ile danego towaru zostało sprzedane, lecz faktycznie go nie mieliśmy na stanie. Dla towarów, gdzie są brakujące wydania do wyliczania zestawienia brana jest ostatnia cena zakupu z kartoteki, oznacza to, iż w przypadku przyjęcia towaru na magazyn z inną cena zakupu niż poprzednia, zestawienie się zmieni.

Sprzedaż towaru mimo braku w magazynie, Patrz: Menu Opcje -> Firmy -> Zakładka Magazyn

data wystawienia - przy wyborze tej opcji do zestawienia będą brane pod uwagę tylko dokumenty, których data wystawienia będzie się zawierała w wybranym okresie (pola od... do...).

data sprzedaży - po wyborze tej opcji do zestawienia będą brane pod uwagę tylko dokumenty, których data sprzedaży będzie się zawierała w zadanym okresie.

Okres - pole rozwijalnej listy służy do wyboru okresu z jakiego mają być brane dokumenty pod uwagę. Jeżeli wybierzemy 'Dowolny okres' to w polach od i do będziemy mogli wybrać daty ograniczające interesujący nas okres.

od... do... - pola wyświetlające daty ograniczające wybrany przez nas okres. Jeżeli w polu Okres wybierzemy 'Dowolny okres' to będzie możliwe wpisanie dowolnych dat.

Magazyn* - rozwijalna lista służąca do wyboru magazynu z którego dokumenty mają być brane pod uwagę w zestawieniu.

Wyróżnik - po wpisaniu wyróżnika w zestawieniu będą brane pod uwagę tylko dokumenty z określonym wyróżnikiem.

uwzględnij pusty wyróżnik - przy zaznaczonej tej opcji w zestawieniu będą brane pod uwagę dokumenty z pustym wyróżnikiem.

Kontrahent - pole rozwijalnej listy służące do wyboru kontrahenta, którego dokumenty mają być brane pod uwagę w zestawieniu.

Typy dokumentów - na liście zaznaczamy typy dokumentów, które mają zostać uwzględnione w zestawieniu.

Rodzaje 'towarów' - na liście zaznaczamy typy 'towarów', które mają być brane pod uwagę w zestawieniu.

Filtr nazwy - w polu tym możemy wpisać nazwę 'towaru' który ma zostać wyświetlony. Znak procenta '%' zastępuje dowolny zestaw znaków. (np 'Tow%' - wszystkie 'towary', których nazwa rozpoczyna się od Tow).

Oblicz w cenach zakupu - gdy opcja jest zaznaczona wszystkie wartości są obliczane na podstawie cen zakupu. Natomiast gdy opcja nie jest zaznaczona wartości są wyliczane na podstawie cen sprzedaży.

Wykonaj - przycisk, który wykonuje zestawienie według zadanych parametrów. Należy go wciskać po każdorazowej zmianie wartości pól filtrowania opisanych wyżej.

Zaznacz towary z ilościami - przycisk służy do zaznaczania towarów z ilościami, które występują po wygenerowaniu zestawienia, podczas wystawienia dokumentu. Przez co możemy na przykład wygenerować odpowiednie zamówienia do dostawcy.

*opcja dostępna w wersji wielomagazynowej.

 

Patrz również:  Zestawienia, Sprzedaży według grup

Strona główna


©Programer Centrum
Converted from CHM to HTML with chm2web Pro 2.85 (unicode)