Zestawienie sprzedaży według grup

Wybierz z menu Zestawienia -> Sprzedaży według grup.

Zestawienie służy do wyświetlania i drukowania informacji na temat sprzedaży towarów w poszczególnych grupach towarowych w zadanym okresie. Dzięki niemu możliwe jest sprawdzenie wartości sprzedanych towaru w grupach zarówno w cenach sprzedaży jak i zakupu.

Zestawienie w cenach sprzedaży:

UWAGA! Zestawienie wykonywane w taki sam sposób jak Zestawienie sprzedaży według 'towarów'
Program wykonuje zestawienie sprzedaży na podstawie dokumentów sprzedażowych (FK, ZP, FA, PA) Wartości widoczne przy poszczególnych towarach są brane bezpośrednio z pozycji dokumentów, wymnażane z ilością i następnie sumowane ze wszystkich dokumentów. Pod uwagę brane są również dokumenty korygujące cenę, wystawione do dokumentó sprzedażowych, takie jak Faktura korygująca.
Na końcu poszczególne towary są łączone w grupy, a wartość sprzedaży grupy stanowi suma wartości sprzedaży poszczególnych towarów.

Zestawienie w cenach zakupu:

UWAGA! W przypadku wykonywania zestawienia w cenach zakupu program dodatkowo umieszcza kolumnę "brakujące wydania". Jest to informacja ile towaru z danej grupy zostało sprzedane, lecz faktycznie go nie mieliśmy na stanie. Dla grup, gdzie są brakujące wydania do wyliczania zestawienia brana jest ostatnia cena zakupu z kartoteki, oznacza to, iż w przypadku przyjęcia towaru na magazyn z inną cena zakupu niż poprzednia, zestawienie się zmieni.

data wystawienia - przy wyborze tej opcji do zestawienia będą brane pod uwagę tylko dokumenty, których data wystawienia będzie się zawierała w wybranym okresie (pola od... do...).

data sprzedaży - po wyborze tej opcji do zestawienia będą brane pod uwagę tylko dokumenty, których data sprzedaży będzie się zawierała w zadanym okresie.

Okres - pole rozwijalnej listy służy do wyboru okresu z jakim dokumenty mają być brane pod uwagę w zestawieniu. Jeżeli wybierzemy 'Dowolny okres' to w polach od i do będziemy mogli wybrać daty ograniczające interesujący nas okres.

od... do... - pola wyświetlające daty ograniczające wybrany przez nas okres. Jeżeli w polu Okres wybierzemy 'Dowolny okres' to będzie możliwe wpisanie dowolnych dat.

Magazyn* - rozwijalna lista służąca do wyboru magazynu z którego dokumenty mają być brane pod uwagę w zestawieniu.

Wyróżnik - po wpisaniu wyróżnika w zestawieniu będą brane pod uwagę tylko dokumenty z określonym wyróżnikiem.

uwzględnij pusty wyróżnik - przy zaznaczonej tej opcji w zestawieniu będą brane pod uwagę dokumenty z pustym wyróżnikiem.

Kontrahent - pole rozwijalnej listy służące do wyboru kontrahenta, którego dokumenty mają być brane pod uwagę w zestawieniu.

Typy dokumentów - na liście zaznaczamy typy dokumentów, które mają zostać uwzględnione w zestawieniu.

Rodzaje 'towarów' - na liście zaznaczamy typy 'towarów', które mają być brane pod uwagę w zestawieniu.

Filtr nazwy - w polu tym możemy wpisać nazwę 'towaru' który ma zostać wyświetlony.

Oblicz w cenach zakupu - gdy opcja jest zaznaczona wszystkie wartości są obliczane na podstawie cen zakupu. Natomiast gdy opcja nie jest zaznaczona wartości są wyliczane na podstawie cen sprzedaży.

Wykonaj - przycisk, który wykonuje zestawienie według zadanych parametrów. Należy go wciskać po każdorazowej zmianie wartości pól filtrowania opisanych wyżej.

*opcja dostępna w wersji wielomagazynowej.

 

Patrz również:  Zestawienia

Strona główna


©Programer Centrum
Converted from CHM to HTML with chm2web Pro 2.85 (unicode)