Zestawienie sprzedaży według grup
Wybierz z menu Zestawienia -> Sprzedaży według grup.
Zestawienie służy do wyświetlania i drukowania informacji na temat sprzedaży towarów w poszczególnych grupach towarowych w zadanym okresie. Dzięki niemu możliwe jest sprawdzenie wartości sprzedanych towaru w grupach zarówno w cenach sprzedaży jak i zakupu.
Zestawienie w cenach sprzedaży:
UWAGA! Zestawienie wykonywane w taki
sam sposób jak Zestawienie sprzedaży według 'towarów'
Program wykonuje zestawienie sprzedaży na podstawie dokumentów
sprzedażowych (FK, ZP, FA, PA) Wartości widoczne przy
poszczególnych towarach są brane bezpośrednio z pozycji dokumentów,
wymnażane z ilością i następnie sumowane ze wszystkich dokumentów.
Pod uwagę brane są również dokumenty korygujące cenę, wystawione do
dokumentó sprzedażowych, takie jak Faktura korygująca.
Na końcu poszczególne towary są łączone w grupy, a wartość
sprzedaży grupy stanowi suma wartości sprzedaży poszczególnych
towarów.
Zestawienie w cenach zakupu:
UWAGA! W przypadku wykonywania zestawienia w cenach zakupu program dodatkowo umieszcza kolumnę "brakujące wydania". Jest to informacja ile towaru z danej grupy zostało sprzedane, lecz faktycznie go nie mieliśmy na stanie. Dla grup, gdzie są brakujące wydania do wyliczania zestawienia brana jest ostatnia cena zakupu z kartoteki, oznacza to, iż w przypadku przyjęcia towaru na magazyn z inną cena zakupu niż poprzednia, zestawienie się zmieni.
data wystawienia - przy wyborze tej opcji do zestawienia będą brane pod uwagę tylko dokumenty, których data wystawienia będzie się zawierała w wybranym okresie (pola od... do...).
data sprzedaży - po wyborze tej opcji do zestawienia będą brane pod uwagę tylko dokumenty, których data sprzedaży będzie się zawierała w zadanym okresie.
Okres - pole rozwijalnej listy służy do wyboru okresu z jakim dokumenty mają być brane pod uwagę w zestawieniu. Jeżeli wybierzemy 'Dowolny okres' to w polach od i do będziemy mogli wybrać daty ograniczające interesujący nas okres.
od... do... - pola wyświetlające daty ograniczające wybrany przez nas okres. Jeżeli w polu Okres wybierzemy 'Dowolny okres' to będzie możliwe wpisanie dowolnych dat.
Magazyn* - rozwijalna lista służąca do wyboru magazynu z którego dokumenty mają być brane pod uwagę w zestawieniu.
Wyróżnik - po wpisaniu wyróżnika w zestawieniu będą brane pod uwagę tylko dokumenty z określonym wyróżnikiem.
uwzględnij pusty wyróżnik - przy zaznaczonej tej opcji w zestawieniu będą brane pod uwagę dokumenty z pustym wyróżnikiem.
Kontrahent - pole rozwijalnej listy służące do wyboru kontrahenta, którego dokumenty mają być brane pod uwagę w zestawieniu.
Typy dokumentów - na liście zaznaczamy typy dokumentów, które mają zostać uwzględnione w zestawieniu.
Rodzaje 'towarów' - na liście zaznaczamy typy 'towarów', które mają być brane pod uwagę w zestawieniu.
Filtr nazwy - w polu tym możemy wpisać nazwę 'towaru' który ma zostać wyświetlony.
Oblicz w cenach zakupu - gdy opcja jest zaznaczona wszystkie wartości są obliczane na podstawie cen zakupu. Natomiast gdy opcja nie jest zaznaczona wartości są wyliczane na podstawie cen sprzedaży.
Wykonaj - przycisk, który wykonuje zestawienie według zadanych parametrów. Należy go wciskać po każdorazowej zmianie wartości pól filtrowania opisanych wyżej.
*opcja dostępna w wersji wielomagazynowej.
Patrz również: Zestawienia |
Converted from CHM to HTML with chm2web Pro 2.85 (unicode) |