ZO - Zamówienie od Odbiorcy

Wybierz z menu Dokumenty -> ZO - Zamówienie od odbiorcy.

Magazyn* - wybierz magazyn, z którego sprzedasz towar (program proponuje ustawiony jako domyślny w opcjach lokalnych);

Numer - program automatycznie podpowiada kolejny. Jeśli dla danego magazynu lub w opcjach dokumentów ustaliłeś wyróżnik w polu obok będzie pojawiał się dodatkowy symbol. Na wydruku numer będzie łamany przez ten symbol. 

Data wystawienia - wpisz odpowiednio datę. Pogram proponuje datę bieżącą - możesz ją zmienić.

realizacji - wpisz odpowiednio datę realizacji zamówienia.

Nabywca - wpisz w polu pod słowem Nabywca skrót żądanego kontrahenta, lub w polu NIP podaj NIP kontrahenta. Pola poniżej zostaną wypełnione, jeśli zostanie odnaleziony w katalogu.
Jeśli nie po wciśnięciu Kontr. lub otworzy się katalog kontrahentów, w którym możesz wyszukać ręcznie. Jeśli nie ma - dopisz.
Dane nowego kontrahenta możesz wpisać korzystając z katalogu kontrahentów lub bezpośrednio wypełniając odpowiednie pola na dokumencie (kontrahent jednorazowy).

Jaki dokument wystawić - wybierz rodzaj dokumentu.

Nr dok. zamawiającego - wpisz numer zamówienia.

Zamówił - wpisz zamawiającego towar. Pole zostanie wypełnione automatycznie jeśli w informacji o kontrahencie jest wypełnione pole Odbiera faktury. Możesz je zmienić.

Zakładka Pozycje
Wyświetlane kolumny: indeks, nazwa towaru, ilość, ceny itd... możesz dostosować do własnych potrzeb w menu Opcje -> Dokumentów.

Wypełnienie pozycji 'towarowych' na dokumencie

Grupa cenowa - wybierz odpowiednią grupę cenową.

Upust - dla całego dokumentu. Po wpisaniu upustu, należy nacisnąć przycisk Przelicz, program przeliczy ceny na dokumencie uwzględniając wybraną grupę cenową i  udzielony upust.

Zakładka Nagłówek

Do zapłaty - wartość dokumentu;
Sposób płatności - wybierz odpowiedni z listy, którą możesz edytować z menu Opcje -> Słownik -> Sposób zapłaty;
Termin zapłaty - wpisz odpowiednio;

Transport - wybierz odpowiedni z listy, którą możesz edytować z menu Opcje -> Słownik -> Rodzaj transportu;
Uwagi - dodatkowe pole, w którym można umieścić dowolny tekst. Stały tekst można przypisać do dokumentu - patrz Opcje dokumentów -> zakładka Drukowanie -> pole 'Tekst drukowany na dokumencie';
Drukuj uwagi - zaznacz jeśli tekst wpisany w polu 'Uwagi' na zostać wydrukowany na dokumencie. Stałe zaznaczenie - patrz Opcje dokumentów -> zakładka Drukowanie - pole 'Domyślnie zaznaczaj drukowanie uwag';
Wystawił - wybierz wystawiającego dokument. Program domyślnie podpowiada osobę zalogowaną do programu ( patrz Opcje -> Użytkownicy).

Zakładka Realizacja

dokument - wybierz z listy dokument, który ma być wystawiony na podstawie ZO np. Faktura Vat. Jeżeli po zapisaniu ZO ktoś będzie próbował wystawić inny dokument niż zapisany w tej pozycji program wyświetli komunikat:

priorytet - ustaw odpowiedni
stan - wybierz odpowiedni

 

Zapisanie dokumentu
Sprawdź czy wszystkie pozycje na dokumencie są zgodne, jeśli tak zapisz go używając przycisku Zapisz.
Jeśli w Opcjach dokumentów na zakładce Dodatkowe zaznaczone jest pole 'Pytaj o potwierdzenie przed zapisaniem' zostanie wywołane okno dialogowe z pytaniem czy chcesz zapisać dokument oraz czy ma być wydrukowany. Jeśli w Opcjach dokumentów na zakładce Drukowanie zaznaczone są pola "Domyślnie drukuj" i 'Domyślnie drukuj dokument kasowo/bankowy' program będzie proponował wydruk.
Dla dokumentu z terminem płatności pole 'Drukuj dokument kasowy lub bankowy' nie wyświetli się w tym oknie. 
Jeśli chcesz zapisać wciśnij przycisk Tak - dokument zostanie zapisany i wydrukowany. Jeśli wciśniesz przycisk Nie powrócisz do edycji dokumentu.
Jeśli nie chcesz zapisać dokumentu użyj przycisku Cofnij lub kliknij myszką w krzyżyk zamykając okno wystawiania dokumentu.
UWAGA! Zapisanie dokumentu nie powoduje rozchodu towaru z magazynu.


Przeglądanie/Poprawianie/Usunięcie dokumentu
Wybierz z menu Dokumenty -> Przegląd lub użyj przycisku z paska narzędziowego.
Wybierz rodzaj dokumentu i z listy odpowiedni, a następnie naciśnij odpowiedni przycisk:

Pokaż - po zapisaniu dokumentu możesz go przeglądać i drukować.

Popraw - dokonaj korekty i zapisz dokument. Jeśli nie chcesz zapamiętać wprowadzonych zmian użyj przycisku Cofnij.

Usuń - program zapyta czy jesteś pewien, że chcesz usunąć.
Usunięcie zostanie odnotowane, a szczegóły możesz zobaczyć w zestawieniu usuniętych dokumentów.
UWAGA! Nie jest możliwe usunięcie ani poprawa dokumentu, na podstawie którego był wystawiony inny dokument

Eksport - wykonuje eksport pozycji do pliku tekstowego

Wydania - przycisk pojawia się dopiero w przeglądzie dokumentu, jeśli w opcjach firmy w Ustawieniach zaznaczone jest pole 'Używane jest łączenie dok. RW ze Zleceniami'. Wywołuje zestawienie zrealizowanych zleceń.
 

*opcja dostępna w wersji wielomagazynowej.

 

Patrz również:  Opcje dokumentów

Strona główna


©Programer Centrum
Converted from CHM to HTML with chm2web Pro 2.85 (unicode)