PA - Paragon
Wybierz z menu Dokumenty -> PA - Paragon lub przycisk z paska narzędziowego.

Magazyn* - wybierz magazyn, z którego sprzedajesz towar (program proponuje ustawiony jako domyślny w opcjach lokalnych);

Numer - program automatycznie podpowiada kolejny. Jeśli dla danego magazynu lub w opcjach dokumentów ustaliłeś wyróżnik w polu obok będzie pojawiał się dodatkowy symbol. Na wydruku numer będzie łamany przez ten symbol. 

Data wystawienia, Data sprzedaży - wpisz datę wystawienia dokumentu. Pogram proponuje datę bieżącą - możesz ją zmienić.

Wystaw na podstawie - jeśli paragon ma być wystawiona na podstawie innego dokumentu należy wybrać rodzaj, a następnie konkretny dokument (np. DD, WZ, ZO).
UWAGA! Wystawienie paragonu na podstawie dokumentu DD lub WZ nie powoduje kolejnego rozchodu w magazynie. 
Jeśli chcesz wystawić paragon na podstawie kilku dokumentów zaznacz je klikając myszą na szarym kwadracie znajdującym się po lewej stronie dokumentu. Na kwadracie znajdzie się znak zaznaczenia. Następnie naciśnij przycisk Użyj lub [ENTER].

Sposób płatności - wybierz odpowiedni z listy, którą możesz edytować z menu Opcje -> Słownik -> Sposób zapłaty.Możemy dokonywać płatności jednocześnie kartą oraz gotówką.

Paragon fiskalny - jeśli do magazynu podłączona jest drukarka fiskalna i sprzedaż ma zostać zarejestrowana należy zaznaczyć (jeśli w Opcjach Drukarki fiskalnej jest zaznaczone pole 'Do tego komputera jest podłączona drukarka fiskalna' - program automatycznie będzie proponował wydruk paragonu).

Grupa cenowa - wybierz odpowiednią grupę cenową.

Upust - dla całego dokumentu. Jeżeli w Opcje Firmy została zaznaczona funkcja: 'Po zmianie grupy cenowej natychmiast przelicz' i 'Po zmianie upustu natychmiast przeliczaj ceny' program przeliczy ceny na dokumencie uwzględniając wybraną grupę cenową i  udzielony upust. Jeżeli funkcje te nie są zaznaczone na dokumencie będzie znajdował się przycisk:
Przelicz - należy go użyć po zmianie upustu lub grupy cenowej w celu przeliczenia cen.

Zakładka Pozycje
Wyświetlane kolumny: indeks, nazwa towaru, ilość, ceny itd.. możesz dostosować do własnych potrzeb w menu Opcje -> Dokumentów.

Wypełnienie pozycji 'towarowych' na dokumencie

Wystawił - wybierz wystawiającego dokument. Program domyślnie podpowiada osobę zalogowaną do programu ( patrz Opcje -> Użytkownicy).

Zakładka Wydania
Pojawia się dopiero w przeglądzie dokumentu.
Każdy towar na dokumencie jest wyceniony. Jeśli dla jakiejś pozycji są brakujące wydania, pojawia się informacja o brakującej ilości. Dopiero przyjęcie brakującego towaru do magazynu i wywołanie z menu Firma -> Wykonaj wydania spowoduje prawidłową wycenę dokumentu i likwidację brakujących wydań.

Zapisanie dokumentu
Sprawdź czy wszystkie pozycje na dokumencie są zgodne, jeśli tak zapisz go używając przycisku Zapisz.
Jeśli w Opcjach dokumentów na zakładce Dodatkowe zaznaczone jest pole 'Pytaj o potwierdzenie przed zapisaniem' zostanie wywołane okno dialogowe z pytaniem czy chcesz zapisać dokument oraz czy ma być wydrukowany. Jeśli w Opcjach dokumentów na zakładce Drukowanie zaznaczone są pola 'Domyślnie drukuj' i 'Domyślnie drukuj dokument kasowo/bankowy' program będzie proponował wydruk.
Dla dokumentu z terminem płatności pole "Drukuj dokument kasowy lub bankowy" nie wyświetli się w tym oknie. 
Jeśli chcesz zapisać wciśnij przycisk Tak - dokument zostanie zapisany i wydrukowany. Jeśli wciśniesz przycisk Nie powrócisz do edycji dokumentu.
Jeśli nie chcesz zapisać dokumentu użyj przycisku Cofnij lub kliknij myszką w krzyżyk zamykając okno wystawiania dokumentu.

Przeglądanie/Poprawianie/Usunięcie dokumentu
Wybierz z menu Dokumenty -> Przegląd lub użyj przycisku z paska narzędziowego.
Wybierz rodzaj dokumentu i z listy odpowiedni, a następnie naciśnij odpowiedni przycisk:

Pokaż - po zapisaniu dokumentu możesz go przeglądać i drukować.

Popraw - dokonaj korekty i zapisz dokument. Jeśli nie chcesz zapamiętać wprowadzonych zmian użyj przycisku Cofnij.
UWAGA! Program nie pozwala na ponowne zarejestrowanie paragonu na drukarce fiskalnej.

Usuń - program zapyta czy jesteś pewien, że chcesz usunąć.
Operacja skasowania dokumentu powoduje powrót towaru na magazyn, chyba że został wystawiony na podstawie innego dokumentu rozchodowego.
Usunięcie zostanie odnotowane, a szczegóły możesz zobaczyć w zestawieniu usuniętych dokumentów.

Na podstawie usuniętego dokumentu można wystawić dokument tego samego typu.

UWAGA! Nie jest możliwe usunięcie ani poprawa dokumentu, na podstawie którego był wystawiony inny dokument.

Pokaż zapłaty - pokazuje zapłaty za dokument

Eksport - wykonuje eksport pozycji do pliku tekstowego

*opcja dostępna w wersji wielomagazynowej.

 

Patrz również:  Opcje dokumentów

Strona główna


©Programer Centrum
Converted from CHM to HTML with chm2web Pro 2.85 (unicode)