ZL - Zlecenia

Wybierz z menu Dokumenty -> ZL - Zlecenia

Magazyn* - wybierz magazyn, z którego wydajesz towar (program proponuje ustawiony jako domyślny w opcjach lokalnych);

Numer - program automatycznie podpowiada kolejny. Jeśli dla danego magazynu lub w opcjach dokumentów ustaliłeś wyróżnik w polu obok będzie pojawiał się dodatkowy symbol. Na wydruku numer będzie łamany przez ten symbol. 

Data wystawienia, Data realizacji - wpisz odpowiednio daty dokumentu. Pogram proponuje datę bieżącą - możesz ją zmienić.

Zrealizowano - zaznacz, jeżeli zlecenie zostało zrealizowane.

Nabywca - wpisz w polu pod słowem Nabywca skrót żądanego kontrahenta, lub w polu NIP podaj NIP kontrahenta. Pola poniżej zostaną wypełnione, jeśli zostanie odnaleziony w katalogu.
Jeśli nie po wciśnięciu Kontr. otworzy się katalog kontrahentów, w którym możesz wyszukać ręcznie. Jeśli nie ma - dopisz.
Dane nowego kontrahenta możesz wpisać korzystając z katalogu kontrahentów lub bezpośrednio wypełniając odpowiednie pola na dokumencie (kontrahent jednorazowy).

Zakładka Pozycje
Wyświetlane kolumny: indeks, nazwa towaru, ilość, ceny itd... możesz dostosować do własnych potrzeb w menu Opcje -> Dokumentów.

Wypełnienie pozycji 'towarowych' na dokumencie


Zakładka Nagłówek


Uwagi - dodatkowe pole, w którym można umieścić dowolny tekst. Stały tekst można przypisać do dokumentu - patrz Opcje dokumentów -> zakładka Drukowanie -> pole 'Tekst drukowany na dokumencie';
Zlecił - wybierz wystawiającego dokument. Program domyślnie podpowiada osobę zalogowaną do programu ( patrz Opcje -> Użytkownicy).

Zapisanie dokumentu
Sprawdź czy wszystkie pozycje na dokumencie są zgodne, jeśli tak zapisz go używając przycisku Zapisz.
Jeśli w Opcjach dokumentów na zakładce Dodatkowe zaznaczone jest pole "Pytaj o potwierdzenie przed zapisaniem" zostanie wywołane okno dialogowe z pytaniem czy chcesz zapisać dokument oraz czy ma być wydrukowany. Jeśli w Opcjach dokumentów na zakładce Drukowanie zaznaczone jest pole 'Domyślnie drukuj' program będzie proponował wydruk.
Jeśli chcesz zapisać wciśnij przycisk Tak - dokument zostanie zapisany i wydrukowany. Jeśli wciśniesz przycisk Nie powrócisz do edycji dokumentu.
Jeśli nie chcesz zapisać dokumentu użyj przycisku Cofnij lub kliknij myszką w krzyżyk zamykając okno wystawiania dokumentu.

Przeglądanie/Poprawianie/Usunięcie dokumentu
Wybierz z menu Dokumenty -> Przegląd lub użyj przycisku z paska narzędziowego.
Wybierz rodzaj dokumentu i z listy odpowiedni, a następnie naciśnij odpowiedni przycisk:

Pokaż - po zapisaniu dokumentu możesz go przeglądać i drukować.

Popraw - dokonaj korekty i zapisz dokument. Jeśli nie chcesz zapamiętać wprowadzonych zmian użyj przycisku Cofnij.

Usuń - program zapyta czy jesteś pewien, że chcesz usunąć.

Usunięcie zostanie odnotowane, a szczegóły możesz zobaczyć w zestawieniu usuniętych dokumentów.

UWAGA! Nie jest możliwe usunięcie ani poprawa dokumentu, na podstawie którego był wystawiony inny dokument.

Eksport - wykonuje eksport pozycji do pliku tekstowego

*opcja dostępna w wersji wielomagazynowej.

 

Patrz również:  Opcje dokumentów

Strona główna


©Programer Centrum
Converted from CHM to HTML with chm2web Pro 2.85 (unicode)