BO - Bilans otwarcia

Wybierz z menu Dokumenty -> BO - Bilans otwarcia.

Dokument służy do wprowadzenia stanów magazynowych podczas rozpoczęcia pracy w programie.
Na początek nowego roku BO może być wygenerowany automatycznie, przenosząc stan z końca roku poprzedniego - patrz menu Firma -> Generacja BO.

Magazyn* - wybierz magazyn, dla którego tworzysz bilans (program proponuje ustawiony jako domyślny w opcjach lokalnych);

Numer - program automatycznie podpowiada kolejny. Jeśli dla danego magazynu lub w opcjach dokumentów ustaliłeś wyróżnik w polu obok będzie pojawiał się dodatkowy symbol. Na wydruku numer będzie łamany przez ten symbol. 

Data - wpisz datę wystawienia dokumentu. Pogram proponuje datę bieżącą - możesz ją zmienić.

Pozycje
Wyświetlane kolumny: indeks, nazwa towaru, ilość, ceny itd... możesz dostosować do własnych potrzeb w menu Opcje -> Dokumentów.

Wypełnienie pozycji 'towarowych' na dokumencie

Nagłówek
Wystawił - wybierz wystawiającego dokument. Program domyślnie podpowiada osobę zalogowaną do programu ( patrz Opcje -> Użytkownicy).

Zapisanie dokumentu
Sprawdź czy wszystkie pozycje na dokumencie są zgodne, jeśli tak zapisz go używając przycisku Zapisz.
Jeśli w Opcjach dokumentów na zakładce Dodatkowe zaznaczone jest pole 'Pytaj o potwierdzenie przed zapisaniem' zostanie wywołane okno dialogowe z pytaniem czy chcesz zapisać dokument oraz czy ma być wydrukowany. Jeśli w Opcjach dokumentów na zakładce Drukowanie zaznaczone są pola 'Domyślnie drukuj' program będzie proponował wydruk.
Jeśli chcesz zapisać wciśnij przycisk Tak - dokument zostanie zapisany i wydrukowany. Jeśli wciśniesz przycisk Nie powrócisz do edycji dokumentu.
Jeśli nie chcesz zapisać dokumentu użyj przycisku Cofnij lub kliknij myszką w krzyżyk zamykając okno wystawiania dokumentu.

Przeglądanie/Poprawianie/Usunięcie dokumentu
Wybierz z menu Dokumenty -> Przegląd lub użyj przycisku z paska narzędziowego.
Wybierz rodzaj dokumentu i z listy odpowiedni, a następnie naciśnij odpowiedni przycisk:

Pokaż - po zapisaniu dokumentu możesz go przeglądać i drukować.

Popraw - dokonaj korekty i zapisz dokument. Jeśli nie chcesz zapamiętać wprowadzonych zmian użyj przycisku Cofnij.

Usuń - program zapyta czy jesteś pewien, że chcesz usunąć.
Operacja skasowania dokumentu powoduje usunięcie towarów z magazynu.
Usunięcie zostanie odnotowane, a szczegóły możesz zobaczyć w zestawieniu usuniętych dokumentów.
Jeśli towary z tego dokumentu były już rozchodowane pojawi się komunikat, do którego należy się zastosować.

Eksport - wykonuje eksport pozycji do pliku tekstowego


*opcja dostępna w wersji wielomagazynowej.

 

Patrz również:  Opcje dokumentów

Strona główna


©Programer Centrum
Converted from CHM to HTML with chm2web Pro 2.85 (unicode)