Księga

Wybierz z menu Przychód -> Księga

Po wybraniu pojawia się okno wpisów w Księdze przychodów i rozchodów.

Popraw - porawia wpis w Księdze
Aby przeprowadzić edycję wybranego dokumentu:
W oknie Księga wybierz odpowiedni dokument (ustaw się na nim) i naciśnij przycisk Popraw. Pojawia się okno pozwalające na wprowadzenie wszystkich danych dokumentu.
Patrz temat: Poprawa dokumentu

Uwaga! Jeżeli przycisk Popraw jest nieaktywny a użytkownik ma prawo poprawy to taki dokument jest z zamkniętego okresu. Należy przed dokonaniem zmian otworzyć okres. Patrz: Miesiące

Dodaj - dodaje nowy wpis
Jeżeli chcemy dodać wpis do Księgii należy nacisnąć przycisk Dodaj. Patrz temat: Wprowadzanie dokumentu

Usuń
- usuwa wpis z księgi.
Jeżeli chcemy usunąć jakiś dokument (nie może być z zamkniętego okresu) należy go wybrać z listy, a następnie kliknąć Usuń.
Uwaga! Operacja usuwania jest nieodwracalna.

Renum
- renumeracja wpisów w Księdze.
Zmiana kolejności ustawienia dokumentów w książce.
W oknie tabel pozycje są ustawione w kolejności wprowadzania. Jeśli kolejne wpisy nie zachowały kolejności dat, użyj przycisku Renumeruj - przycisku renumeracji. Wpisy zostaną ułożone chronologicznie wg dat. Dla dokumentów z tą samą datą program ustawia kolejność dokumentów wg numerów.Jeśli którąś z wpisanych pozycji chcesz przenieść w inne miejsce, np. ma zajmować wcześniejszą pozycję lub późniejszą, podświetl ją a następnie naciśnij klawisz <Ctrl> i odpowiednio: Strzałkę w dół lub w górę na klawiaturze, jeśli chcesz przesunąć na pozycję wcześniejszą późniejszą .

Okres - wybierz okrez jaki jest wyświetlany.
Mamy do wyboru każdy z miesięcy lub cały rok.

Kontrahent - wybierz kontrahenta, którego wpisy mają być widoczne
Po wyborze kontrahenta pojawią się tylko dokumeny związane z danym kontrahentem.

Konto - wybierz konto, z którego wpisy mają być wyświetlane.
Filtr ten służy do zawężenia kryterium wyświetlania dokumentów dla danego konta, czyli dokumentów związanych np z biurem, czy paliwem. W celu zdefiniowania kont Patrz: Konta

Uwaga! Poprawiać, dodawać i usuwać dokumenty mogą jedynie osoby, które mają odpowiednie uprawnienia, Patrz: Użytkownicy

AUTOKSIĘGOWANIE (Autoksięgowanie)
Po kliknięciu przycisku pojawi się okno:

Miesiąc - jest automatycznie podawany zgodnie z datą wybraną w oknie Księgi (Patrz wyżej -> Okres)
Sumarycznie z ewidencji VAT - jest to wartośc wpisów z ewidencji VAt, które nie zostały jeszcze zaksięgowane. Aby dodać wpis do ewidencji VAT Patrz: Menu Vat -> Ewidencje
Aktualnie w księdze - jest to sumaryczna wartość wpisów w Księdze w danym miesiącu.
Jeżeli chcemy dokonać wpisu do Księgi należy potwierdzić klikając Zapisz w oknie Księgowanie automatyczne. Klikając Anuluj opuścimy okno bez zaksięgowania wartości.

Sprawdzanie błędów we wprowadzanym dokumencie.
Jeśli podczas wprowadzania dokumentu do księgi, podałeś niepełne lub nieprawidłowe informacje, gdy naciśniesz przycisk Zapisz program wyświetli informacje o błędach znajdujących się na dokumencie. Obok opisu błędu w oknie umieszczona jest informacja, co należy zrobić aby usunąć powstały błąd. Program wyróżnia dwa typy błędów: oznaczony wykrzyknikiem żółtym - błąd, z którym program pozwala zapisać dokument. oznaczony znakiem STOP - błąd, z którym program nie pozwoli zapisać dokumentu dopóki nie zostanie on poprawiony. Przycisk Zapisz pomimo tego jest dostępny, jeśli nie ma błędów oznaczonych znakiem STOP

 


 

Patrz również: Przychód

Strona główna


©Programer Centrum
Converted from CHM to HTML with chm2web Pro 2.85 (unicode)