Wybierz z menu Firma -> Właściciele - składki.
Okno służy do wyliczania składek właścicieli na
ubezpieczenia.
Wyliczone i opłacone składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
automatycznie przenoszone są do deklaracji PIT-5.
Wpłacone składki na Fundusze należy wpisać ręcznie do książki.
Dodaj - służy do dodania składki na
ubezpieczenie właściciela za kolejny okres.
Aby wyliczyć i dodać składki za kolejny miesiąc wciśnij przycisk
Dodaj lub [Alt+D].
Wybierz z listy właściciela i datę zapłaty.
Podstawy wymiaru składek pobierane są z menu Opcje -> Stałe miesięczne.
Jeśli są nieaktualne lub inne niż minimalne podstawy publikowane
przez ZUS można wpisać je ręcznie.
Stopy procentowe pobierane są z menu Opcje -> Stałe roczne z zakładki Płace i
ubezpieczenia lub jeśli właściciel używa innej składki na wypadkowe
- ustawia się je w oknie Właściciele na zakładce Ubezpieczenia.
(menu Firma -> Właściciele)
Po wypełnieniu kliknij na przycisk Zapisz
lub wciśnij klawisze [Alt+Z].
Popraw - klikając te przycisk będziesz
miał możliwość edytowania skłądek wybranego właściciela
Usunięcie lub korekta informacji o składkach
Podświetl na liście odpowiednią pozycję i popraw informacje.
Po zakończeniu kliknij na przycisk
Zapisz lub wciśnij klawisze [Alt+Z].
Aby usunąć składkę za dany miesiąc należy podświetlić odpowiednią
na liście a następnie wcisnąć przycisk
Usuń lub klawisze [Alt+U].
Cofnij - klikając ten przycisk zostanie przerwana operacja dodawania lub poprawiania danych dotyczących składek na ubezpieczenie danego właściciela bez zapisywania wprowadzonych zmian.
Patrz również: Właściciele, Nawigacja |
Converted from CHM to HTML with chm2web Pro 2.85 (unicode) |